TENA SmartCare Identifi™ er en velferdsteknologisk løsning som hjelper helspersonell med å gjennomføre kartlegging av beboerens vannlatningsmønster, for deretter å sette opp en individuell pleieplan.
Etter hvert som kravene til pleie og arbeidsbelastningen for ansatte øker, har det blitt stadig mer utfordrende å håndtere budsjetter og ressurser. Men verdi handler om mer enn enhetspriser. Det handler om effektivitet og å maksimere bedriftens tid og ressurser for å tilby best mulig pleie og omsorg. Vi tenker på det større bildet når vi jobber med alt fra produktutvikling og innovasjon til bærekraft. Vi ser på kontinensomsorg på et langsiktig, mer menneskelig nivå, der alle drar nytte av det.
Det er en tilnærming vi har som gir gevinster for beboere, pasienter, helsepersonell og syehjemmene.
Det er sunn fornuft, som også gir økonomisk mening.
Bruk bedre. Bruk mindre.
Den unike designen og raskere absorpsjon i produktene våre betyr at det er mindre sannsynlighet for lekkasjer.
Færre lekkasjer betyr også at færre produkter brukes, noe som er bedre for sykehjemmet og miljøet.
Færre produkter betyr mindre vask av klær og sengetøy, noe som frigjør verdifull tid for helsepersonell og sparer energikostnader.
Lavere kostnader og større effektivitet hjelper sykehjemmene med å fokusere på den menneskelige siden av kontinensomsorgen.
TENA har i mange år jobbet med å hjelpe norske sykehjem med å innføre individuell inkontinenspleie for sine beboere. Ved å kartlegge beboerens behov (enten manuelt eller ved det digitale verktøyet TENA SmartCare Identifi), kan man med denne innsikten velge riktig produkt, riktig tid for toalettbesøk og riktig tid for skift av produkt. På den måten oppnår beboer mer komfort og verdighet, helsepersonell mindre arbeidsbelastning og mer effektiv bruk av sin tid, samtidig som sykehjemmet sparer kostnader og miljøet.
Ved å innføre individuell inkontinenspleie, ser vi fra våre erfaringer at man oppnår gevinstene beskrevet ovenfor.
Enten du er helsepersonell eller innkjøper, kan TENA-produkter og -tjenester forbedre livene til dine beboere. Å samarbeide med TENA har også vist seg å hjelpe sykehjem med å skape reell verdi. Ta kontakt for å finne ut mer.
*Del Prato et al, 2022, Nursing Times (on-line, www.nursingtimes.net), Tailoring continence management to individual needs in residential care, Vol 118, issues 4
**Figure provided by the NHS
TENA er en merkevare hos Essity, et ledende helse- og hygieneforetak. Med over 60 års erfaring er TENA nr. 1 når det kommer til inkontinensprodukter globalt*. Vi tilbyr et fullverdig sortiment av absorberende produkter, hudpleie og digitale helseteknologiske løsninger som er skapt for å møte den individuelles behov, deres familier og helsepersonell.
Med TENA, er Essity i forkant i utviklingen av produkter og tjenester som skal forbedre verdigheten og kvaliteten på menneskers liv. Vi tilstreber bærekraftig kontinenspleie med bedre pleie og bedre produkter.
*Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence all channels, RSP value sales, Tissue & Hygiene, 2020 edition.
Hos TENA tilbyr vi produkter og løsninger til et bredt spekter av mennesker. Du er alltid velkommen til å besøke våre TENA-sider.
TENA, et varemerke fra Essity – et ledende globalt hygiene- og helseselskap. Hver dag brukes produktene, løsningene og tjenestene våre av en milliard mennesker over hele verden. Vi har som mål å forbedre velvære til fordel for forbrukere, pasienter, pleiere, kunder og samfunnet. Produktene våre selges i rundt 150 land under de ledende globale varemerkene TENA og Tork, samt andre sterke varemerker som Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic og Zewa. I 2023 omsatte Essity for rundt 147 millarder svenske kroner (13 milliarder Euro) netto og sysselsatte 36 000 personer. Selskapets hovedkontor ligger i Stockholm, og Essity er børsnotert på Nasdaq Stockholm. Du finner mer informasjon på essity.com.